cinsel sorunlar

Cinsellikle ilgili yetersiz bilginin arttırılması, yanlış bilgilerin ve inançların düzeltilmesi, cinsel mitler hakkında bilgilendirme ve ileride oluşabilecek sorunlar hakkında danışanlara veya çiftlere yardımcı olmaya Cinsel Danışmanlık ve Rehberlik - CDR denir. Bu hizmeti veren hekimlere, psikologlara, psikolojik danışmanlara Cinsel Danışman denir.

CİNSEL TERAPİ NEDİR ? NE DEĞİLDİR?

Fiziksel ve ruhsal pek çok hastalığın hızla arttığı günümüzde cinsel işlev bozuklukları bu sorunların içinde büyük bir yüzdeyi kaplamaktadır. Bireylerin ve çiftlerin en çok karşılaştıkları sorunlar arasında; erken boşalma, ereksiyon sorunları, orgazm sorunları….sayılabilir.

Özellikle erken boşalma, orgazm sorunları gibi cinsel sorunlar tamamen psikolojik kaynaklıdır ve kesinlikle psikoloji kökenli uzmanlar tarafından tedavi edilmelidir. Cinsel işlev bozuklukları alanında çalışan uzmanların psikoloji eğitimi almış olmaları önemlidir çünkü tedavi sırasında karşılaşılan engelleri, içsel dirençleri ancak bu konuda eğitimli ve deneyimli bir uzman fark edip yardım sürecini işletebilir.Cinsel terapiyle kadın kendi bedeniyle cinselliğiyle barışır, anormal olarak değerlendirdiği pekçok duygusunu normalleştirir ve bunu eşinin de desteğiyle kendisi yapar. Kendi içsel kaynaklarıyla, kendi iradesiyle yapar. Özgüveni artar ve hayatındaki en büyük engeli kendisi kaldırır. Bu nedenle cinsel terapi yardımıyla çözülen sorunlar kalıcıdır ve bilimseldir. Dışardan birinin örneğin bir kadın doğum uzmanın kremlerle ya da başka araçlarla bu bölgede rahatlatma çalışmaları yaparak çifti ilişkiye girmeye hazırlaması bilimin tamamen psikolojik dediği bir konuya etik olmayan bir müdahaledir.

Dünyada en çok kabul gören ve bilimsel olarak kullanılan tedavi yöntemi cinsel terapidir. Cinsel terapi cinsel işlev bozukluklarının tedavisinde kullanılan, temelinde Bilişsel ve Davranışçı Psikoterapi tekniklerinin kullanıldığı tamamen bilimsel bir tedavi modelidir. W.Master ve V.Johnson’ın bu tedavi modelinin kurucuları olarak kabul edilir. Cinsel terapi uzun çalışmalar sonucunda oluşturulan bir terapi modeldir ve bir cinsel terapist tarafından uygulanması gerekir.

Tedavisine en çok güvendiğimiz yöntem olan cinsel terapi, insanın özeline, mahremine ait bir konuya saygıyla yaklaşır ve sistematiktir.

1-2 günlük çözüm vaatlerinde bulunmaz. Ancak diğer cinsel sorunlara ya da psikolojik sorunlara kıyasla daha kısa sürelerde çözümü öngörür. Tabi ki çiftte çözüm için elinden geleni yapıyorsa. Terapide olumlu sonuca ulaşma oranı %98’dir. Çift tedaviye kararlılıkla devam ettiğinde birbirlerine destek olduklarında çözüm kaçınılmazdır.

Tüm aile içi sorunlarda yılların tecrübesi ile İzmir ve Bodrum'da en etkili terapi yöntemleriyle kalıcı ve profesyonel çözümler için bize ulaşın.

Online başvuru sistemimizi kullanıp,

Uzmanımız Klinik Psikolog Evlilik Terapisti

Aile Psikolog Sinem Malkoç'dan randevu almak icin burayi tıklayınız.

aile psikolog